sport

TOPICS

Bieg po zdrowie

Coraz więcej Polaków biega. Jest to prosta i niewymagająca dużych nakładów finansowych 
dyscyplina sportowa, którą można uprawiać zawsze i wszędzie. Istnieje wiele powodów, 
dla których warto zacząć biegać, najważniejsze by dbanie o zdrowie stało się przyjemnością.

Rusz się!

Na wiosnę wiele osób walczy o nową, zgrabną sylwetkę. Trzeba jednak pamiętać, że trening powinien być nie tylko skuteczny, ale przede wszystkim bezpieczny.

Najtrudniej jest... zacząć

Gdy miałyśmy po piętnaście lat, mama robiła nam do szkoły kanapki z ogórkiem i pomidorem, na WFie ćwiczyło się w pospolitym białym T-shircie, a po lekcjach wszyscy bawiliśmy się na zardzewiałych drabinkach.

Życie bez usterek

Rozmawiamy z Czesławem Beer – legendą polskiej jogi. Uczy od prawie 50 lat. Wychował ponad setkę instruktorów. Cały czas aktywnie pracuje, propagując nie tylko jogę, ale także zdrowy i naturalny styl życia.

Zrób pięć kroków do zdrowego biegania!

Bieganie dla wielu stało się częścią życia. Coraz bardziej rozpowszechniona dyscyplina sportowa, jaką jest bieganie uliczne i w terenie, są uprawiane przez wiele osób. Dlaczego? Na to pytanie próbują odpowiedzieć socjolodzy, trenerzy, a nawet i politycy.

Sukces to ciężka praca

Oktawia Nowacka, polska pięcioboistka, zdobywczyni Pucharu Świata, medalistka mistrzostw Europy i mistrzostw Polski, opowiada nam o tym, że sukces to ciężka praca nad sobą każdego dnia.

Sport bez bólu

Cyprian Majcher, reprezentant Polski w rugby o prawidłowym wykonywaniu codziennych czynności, profilaktyce kontuzji i roli trenera w uprawianiu sportu.  

Dbam o dobrą kondycję

Marcin Gortat jako pierwszy Polak wystąpił w play-of najsłynniejszej ligi świata – NBA. Jest on założycielem fundacji MG13, której celem jest pomoc młodym ludziom w realizacji własnych marzeń sportowych. Ponadto fundacja promuje zdrowie i zdrowy tryb życia. Założenia te realizuje poprzez działania w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu wśród dzieci i młodzieży.

Ruch, którego nic nie zastąpi

Hasła propagujące ruch jak mantrę powtarzają i fizjoterapeuci, i lekarze, jednak przeciętny Kowalski nie bierze ich sobie do serca. W momencie, kiedy dotyka go choroba związana z narządem ruchu zyskuje łatwą wymówkę: boli więc nie powinienem się ruszać! Tymczasem takie podejście jest wielkim błędem.

Aktywność fizyczna wymaga motywacji

Znana, ceniona i lubiana przez widzów aktorka teatralna, fi lmowa i telewizyjna. Pamiętamy ją m. in. z ról w „Wiedźminie”, „Grach ulicznych”, „Ja wam pokażę”. Niejedna młodsza koleżanka zazdrości jej kondycji i urody, a dociekliwi dziennikarze pytają o jej receptę na świetny wygląd. To żadna tajemnica wystarczy uwierzyć, że w zdrowym ciele zdrowy duch.

Zachować sprawność na całe życie

Panuje błędne przekonanie, że choroby kości i stawów dotyczą tylko osób w podeszłym wieku. To dowód jak niewiele wiemy o samych 
schorzeniach i ich właściwej profilaktyce. Tymczasem zaniedbania, 
a przede wszystkim brak ruchu mogą grozić nawet inwalidztwem.

Nie daj się kontuzjom

Jak szacują badania, ponad 90 proc. mężczyzn po przekroczeniu magicznej czterdziestki wykazuje bardzo niski, wręcz zupełny brak poziomu jakiejkolwiek aktywności fizycznej, do tego stopnia, że staje się to zagrożeniem ich życia.

Być aktywnym po zawale serca

Przebyty zawał serca nie musi oznaczać rezygnacji z aktywnego wypoczynku. Wręcz przeciwnie jeśli wcześniej uprawiałeś sport i chciałbyś do niego wrócić, zasięgnij opinii lekarza, który na podstawie wywiadu i dodatkowych badań indywidualnie oceni ryzyko oraz ustali dopuszczalne obciążenia treningowe.